بیشتر بدانید

۱۲ روش معجزه آسا برای جلوگیری از ریزش مو

محصولات بایوفل

کارهای بسیاری برای کُند کردن یا متوقف کردن روند ریزش مو وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. اما اینکه چه کاری باید انجام شود بستگی به دلیل ریزش موهای شما دارد. به جرأت می‌توان گفت که پکیج تخصصی درمان ضد ریزش مو که شامل : شامپو درمانی بایوفل، فوم تقویت کننده، حالت دهنده و حجم دهنده مو بایوفل و ویال شوک بایوفل می‌باشد، یکی از عوامل جلوگیری از ریزش مو است. در اینجا ۱۲ نکته برای جلوگیری از ریزش مو آورده شده است که هر کدام به نحوی نقش به سزایی در کاهش روند ریز مو شما خواهد داشت.

محصولات بایوفل

پکیج درمانی ضد ریزش مو بایوفل

آنچه که به اختصار در این مقاله خواهیم خواند

  • رژیم غذایی
  • مکمل‌ها
  • مراقبت از مو

رژیم غذایی

۱. رژیم غذایی مدیترانه‌ای

در تحقیقات اخیر در سال ۲۰۱۸ نشان داده شده است که رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه مانند رژیم مدیترانه‌ای، ممکن است خطر آلوپسی آندروژنی (طاسی الگوی زنانه یا طاسی الگوی مردانه) را کاهش داده یا شروع آن را کُندتر کند. بهترین نتایج در هنگامی مشاهده شد که شرکت کنندگان بیش از ۳ روز در هفته مقدار زیادی از این غذاها از جمله جعفری، ریحان، سبزیجات و سالاد مصرف کردند.

۲. پروتئین

فولیکول‌های مو بیش‌تر از پروتئینی به نام کراتین ساخته می‌شوند. در سال ۲۰۱۷ تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت و به این نتیجه رسیدند که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. انتخاب غذاهای سالم شامل غذاهایی مانند تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و بوقلمون بسیار مفید است. شما هم‌چنین می‌توانید از محلول انرژی شوک بایوفل استفاده کنید. این محلول درخشش و استحکام مو را بازیابی می‌کند. این محصول غنی شده برای محافظت و تقویت مو می‌‌باشد. با ترکیب فرمولی موجب بازسازی و مراقبت از مو می‌شود. موجب حالت ‌دهندگی، بازسازی، احیاء و تحریک پوست سر هم‌چنین فولیکول‌های مو شده در نتیجه منجر به مقابله با پیری زود رس مو، رشد مجدد و تسریع آن می‌شود. فرمول پکیج درمانی ضد ریزش مو بایوفل ۹۸% از عناصر گیاهی طبیعت ساخته شده است.

محصولات بایوفل

رژیم غذایی سرشار از پروتئین، کمک به جلوگیری از ریزش مو می‌کند

۳. ویتامین A

ویتامین A در بخشی از رتینوئیدهایی تشکیل شده است که موجب سرعت بخشیدن به رشد مو می‌شود. این ویتامین هم‌چنین ممکن است به تولید سبوم کمک کند، پوست سر را سالم‌تر نگه دارد و باعث حفظ موهای بیش‌تری می‌شود. تا می‌توانید بشقاب غذای خود را با غذاهایی سرشار از ویتامین A مانند سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای و اسفناج پُر کنید.

مکمل‌ها

۴. مولتی ویتامین

دانشمندان نشان داده‌اند که ویتامین‌های D ،C ،B ،A، آهن، سلنیوم و روی، همه در روند رشد و حفظ موها به ویژه در گردش سلول‌های خونی در سر اهمیت ویژه‌ای دارند. شما به راحتی می‌توانید مولتی ویتامین‌ها را در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی یا داروخانه‌ها پیدا کنید یا از پزشک خود بخواهید که برای شما تجویز کند. این مکمل‌ها نقش به سزایی در زندگی و تکامل بدن به خصوص مو دارند.

پکیج ضد ریزش بایوفل

مولتی ویتامین‌ها اهمیت ویژه‌ای در روند رشد و حفظ موها دارند

۵. ویتامین D

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ خاطر نشان کرد که بر اساس نتایج آزمایشات اخیر، ویتامین D برای رفع آلوپسی بسیار مفید است. در مورد مصرف روزانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ IU از این ویتامین با پزشک خود مشورت کنید.

۶. بیوتین

بیوتین، ویتامین H یا B7 در ترکیب اسیدهای چرب در بدن نقش به سزایی دارد. این روند برای چرخه عمر مو ضروری است و در صورت کمبود ممکن است دچار ریزش مو شوید. اگر تصمیم به مصرف روزانه آن دارید، حتماً در مورد ۳ تا ۵ میلی گرم از این ویتامین با پزشک خود مشورت کنید.

۷. نخل اره‌ای

این گیاه ممتاز از میوه درختان کاج کوتوله آمریکایی است. این گیاه ممکن است به مردان در حفظ سطح تستوسترون کمک کند. یک مقاله ژورنال در سال ۲۰۰۴ نشان داد که ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در استفاده از این نخل، شاهد رشد مو و بهبود ریزش شدند. مقدار مصرف در این مطالعه، روزانه ۲۰۰ میلی گرم بوده است.

۸. جینسنگ

جینسنگ حاوی فیتو شیمیایی خاصی است که ممکن است باعث رشد مو در پوست سر شود. البته مطالعه‌های بیش‌تری برای توصیه دوزهای خاص این گیاه مورد نیاز است. در ضمن، اگر تصمیم به مصرف مکمل‌های جینسنگ دارید حتماً با پزشک خود مشورت کنید یا سعی کنید راه حل‌های موضعی حاوی این ماده را استفاده کنید.

پکیج ضد ریزش بایوفل

جینسنگ حاوی فیتو شیمیایی خاصی است که باعث رشد مو در پوست سر می‌شود

مراقبت از مو

۹. شست‌و‌شوی منظم

شستن روزانه موها، سالم نگه داشتن پوست سر و تمیز کردن آن، موها را در برابر ریزش محافظت می‌کند. نکته اصلی استفاده از شامپو ملایم است. فرمول‌های سخت‌تر ممکن است موها را خشک کرده و باعث شکسته شدن آن شود که منجر به ریزش مو می‌شود. خب شاید حالا دچار این سوال شوید که کدام شامپو مناسب است ؟ ما یک پیشنهاد عالی برای شما داریم. پیشنهاد ما استفاده از شامپو درمانی بایوفل است. این شامپو از ریزش مو جلوگیری کرده و منجر به رشد مجدد آن می‌شود. عمیقاً مو را مرطوب، لطیف و براق می‌‌کند. ساقه مو را قوی کرده و مو پُر پُشت در نتیجه ضخیم می‌‌شود.

شامپو ضد ریزش بایوفل

شامپو مو ایج دیفنس بایوفل

۱۰. روغن نارگیل

طبق بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۱۸، محققان معتقدند که روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدگی مو و دفع اثرات ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش (UV) کمک کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به اتصال پروتئین در ریشه مو کمک می‌کند و از آن در برابر شکستگی در ریشه هم‌چنین ساقه مو محافظت می‌کند. ماساژ روغن نارگیل به پوست سر ممکن است باعث بهبود جریان خون و کمک به رشد مجدد مو شود.

۱۱. روغن زیتون

روغن زیتون از مو در برابر خشکی و شکستگی محافظت می‌کند. روغن زیتون هم‌چنین یک ماده اصلی در رژیم مدیترانه‌ای است که ممکن است به کُند شدن ریزش ژنتیکی مو کمک کند. شما می‌توانید ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون را مستقیماً روی مو بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه روی مو بماند و بعد آن را شست‌و‌شو دهید. ممکن است بعضی از افراد بوی این روغن را دوست نداشته باشند. موردی ندارد، در این صورت شما می‌توانید از فوم مو بایوفل استفاده کنید. فوم مو بایوفل به صورت تخصصی برای موهای نازک، ضعیف، شکننده و یا آسیب دیده فرموله شده است. این فوم سبک، ساقه مو را ضخیم کرده و آن را بدون ایجاد سنگینی کنترل می‌‌کند. علاوه بر کنترل وزی مو، به آن حالت نیز می‌بخشد و هم‌زمان از آسیب‌‌های محیطی محافظت می‌نماید. از فرآیند پیری فولیکول و ریزش مو جلوگیری می‌کند در نتیجه منجر به رشد آن می‌گردد.

۱۲. داشتن یک استایل موی عادی

از گذاشتن گیره مو، گل سر هم‌چنین کش موی نازک و برنده که به پیاز و ساقه مو فشار وارد می‌کنند، خودداری کنید. بعد از حمام، اجازه دهید موهایتان به آهستگی خشک شوند به این صورت از تحریک پوست سر خود جلوگیری می‌کنید. از وسایل حرارتی مانند فرهای حلقوی یا وسایل صافی که ممکن است باعث آسیب به ریزش مو یا شکسته شدن ساقه مو شود، خودداری کنید.

سخن پایانی !

باید گفت که برخی به خاطر وجود شرایطی مانند بارداری (تلوژن افلوویوم) دچار ریزش مو می‌شوند و بعد از گذشت چندی، بر طرف خواهد شد. همه به طور روزانه ریزش مو دارند. ولی اگر این روند بیش‌تر باشد باید به پزشک مراجعه کنید تا بتواند تشخیص دهد که ریزش موهای شما ناشی از چه مواردی است. عللی مانند مشکلات تیروئید، استرس، عفونت‌های پوست سر، آلوپسی آندروژنی یا پیری عوامل شایع هستند ولی در کل مراقب موهای خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *