بیشتر بدانید

درمان ترک پا

درمان ترک پا

زیبایی پاها یکی از مهم‌ترین مسائل برای افراد، در فصول سال می‌باشد. هیچ کس از پاهای ترک خورده و خشک خوشش نمی‌آید. به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله، چند مورد از روش‌های مؤثر در درمان ترک پا را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

از بین بردن ترک پا

۱. ترکیب روغن نارگیل و پارافین

مقداری پارافین ذوب شده را با ۲ قاشق روغن نارگیل ترکیب کرده و به محل ترک پا بمالید، سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه شست‌و‌شو دهید.
اگر می‌خواهید که اثر این ترکیب بیش‌تر باشد، بهتر است اجازه دهید ۶۰ دقیقه بر روی محل بماند. با ۲ بار استفاده از این مواد در طول هفته، به نتیجه مورد نظر خواهید رسید.
* توصیه می‌کنیم که افراد دارای قند خون بالا، از این روش استفاده نکنند.

ترکیب روغن نارگیل و پارافین

ترکیب روغن نارگیل و پارافین

۲. استفاده از آب گرم

یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای درمان ترک پا‌، قرار دادن پاها در آب گرم است. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه که احساس کردید پاهایتان به خوبی خیس شده است، از ۱ اسکراب مناسب استفاده نمایید. هم‌چنین برای اثر بخشی بیش‌تر، می‌توانید مقداری نمک دریایی به آب اضافه کنید. اسکراب کمک می‌کند، که لایه مرده پوست با پوست نرم جایگزین شود.

قرار دادن پاها در آب گرم

قرار دادن پاها در آب گرم، برای درمان ترک پا

۳. کرم‌های رفع ترک پا

ویژگی کرم‌ها این است، که طراوت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورند. بنابر این با استفاده مداوم از آن‌ها با ترک‌های پوست خداحافظی خواهید کرد. کرم ترک پا هرباسین یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع خشکی، ترک و پینه پا می‌باشد. با اولین دفعات استفاده از آن، متوجه تأثیر فوق العاده آن خواهید شد.

کرم ترک پا هرباسین

کرم رفع ترک پا هرباسین

۴. ماساژ پا با روغن‌های گیاهی

برای نرم کردن پا می‌توانید از روغن‌هایی نظیر نارگیل، زیتون، کنجد و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. بهتر است ابتدا پاهای خود را بشویید و بعد محل مورد نظر را به روغن آغشته نمایید. بهترین زمان برای استفاده از روغن‌های طبیعی، شب‌ها و قبل خواب می‌باشد. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، اثر آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

ماساژ پا با روغن‌های گیاهی

ماساژ پا با روغن‌های گیاهی

۵. درمان ترک پا توسط گلیسیرین و گلاب

گلیسیرین، عضو ثابت اکثر لوازم‌های بهداشتی است و به دلیل خواص زیادی که دارد، شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد.
گلاب نیز یک تونر پوستی است و منبع مهم ویتامین‌‌های محلول در چربی مثل D ،A و K می‌باشد. این ماده به دلیل خواص ضد میکروبی، برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید ترک پا را به وسیله گلاب و گلیسیرین درمان کنید، مقدار مناسبی از این ۲ ترکیب را به محل مورد نظر بمالید و پس از گذشت چند دقیقه شست‌وشو دهید.

درمان ترک پا توسط گلیسیرین و گلاب

درمان ترک پا توسط گلیسیرین و گلاب

۶. استفاده از ترکیب آب و عسل

یکی دیگر از مواد معجزه آسا برای درمان ترک‌های پا، عسل است. در صورتی که فقط ۱۵ دقیقه پاهای خود را به ترکیب آب و ‌عسل آغشته کنید، اثر معجزه آسای آن را خواهید دید.
در صورتی که هر روز از این ترکیب استفاده کنید، ترک‌های پوست شما درمان خواهند شد.

استفاده از ترکیب آب و عسل

استفاده از ترکیب آب و عسل

۷. وازلین

وازلین نیز می‌تواند برای درمان ترک پا مناسب باشد. البته به شرطی که مقدار ترک خیلی زیاد نباشد، این روش مؤثر خواهد بود. ابتدا پاهای خود را با آب گرم بشویید، سپس مقدار مناسبی از وازلین را به محل آغشته نمایید. اضافه کردن مقدار کمی آب لیمو به این ترکیب، اثر آن را دو چندان خواهد کرد. بعد از مالیدن این ترکیبات به پوست، جوراب بپوشید و پاهایتان را هنگام بیدار شدن از خواب با آب بشویید.

وازلین برای درمان ترک پا

وازلین برای درمان ترک پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *