پرداخت هزینه سفارش

مبلغ سفارشم را از چه طریقی باید بپردازم؟

نحوه پرداخت شما متناسب با روش ارسال سفارشتان خواهد بود :

پرداخت آنلاین :

  • همه مشتریان امکان پرداخت آنلاین مبلغ سفارش را دارند، اما آن دسته از مشتریان که سفارش آن‌ها از طریق پست جمهوری اسلامی و یا پیک آزاد ارسال می‌گردد، می‌بایست مبلغ سفارش خود را از طریق پرداخت آنلاین و یا روش کارت به کارت واریز نمایند.

پرداخت کارت به کارت :

  • آن دسته از مشتریان که سفارش آن‌ها از طریق پست جمهوری اسلامی یا پیک آزاد ارسال می‌گردد و رمز دوم اینترنتی برای پرداخت آنلاین ندارند، می‌توانند مبلغ سفارش خود را به شماره کارت                        ۳۴۵۹ ۹۵۹۸ ۳۳۷۷ ۶۱۰۴ بانک ملت، به‌نام آقای ابوالفضل ایوبی واریز نمایند و شماره تراکنش را از طریق آی دی تلگرام Online_Suport2017@ یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۶۱۰۱۲۰۳۷ اعلام نمایند.

پرداخت اینترنتی چیست؟

  • پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می‌شود. به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می‌تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت نماید.

فرآیند پرداخت اینترنتی :

  • مدیران سایت‌های اینترنتی با بانک‌‌ها قراردادی می‌بندند و به این ترتیب پول با همکاری بانک از طریق اینترنت از حساب مشتری به حساب مدیر سایت واریز می‌شود.
  • در حال حاضر بانک‌های ملت، سامان، پارسیان، ملی، اقتصاد نوین و پاسارگاد این امکان را فراهم آورده‌اند که افراد بتوانند با استفاده از کارت‌های بانکی تحت شتاب، خرید اینترنتی انجام دهند. یعنی این بانک‌ها به عنوان دروازه‌ی پرداخت، درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gate Way عمل می‌کنند.
  • این به این معنی نیست که فقط کارت‌های همین ۶ بانک قابلیت خرید اینترنتی را دارد، بلکه به این معناست که این بانک‌ها امکاناتی را فراهم کرده‌اند که بتوان با کارت سایر بانک‌ها نیز خرید اینترنتی کرد و این امکانات خود را در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی قرار داده‌اند.
  • به این ترتیب شما پس از اطمینان از کالا یا سرویس سایت مورد نظر خود، می‌توانید پول آن را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

با چه کارت‌هایی می‌توان خرید اینترنتی کرد؟

  • در حال حاضر با کارت‌های بانکی تمامی بانک‌ها امکان خرید اینترنتی وجود دارد. نظیر بانک‌های ملی، صادرات، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، سینا و … .

          

پارامترهای لازم برای خرید اینترنتی :

  • در هنگام خرید اینترنتی ۴ پارامتر کارت بانکی از شما پرسیده می‌شود که در عکس زیر کنارشان ستاره قرمز زده شده است.

در ادامه به بررسی تک تک این پارامترها می پردازیم :

۱- شماره ۱۶ رقمی درج شده بر روی کارت :

  • این شماره در کارت همه بانک‌ها، بر روی کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روی کارت‌های بانک ملی در عکس زیر آمده است.

۲- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم :

  • رمز خرید اینترنتی، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاه‌های خود پرداز ATM وارد می‌نمائید متفاوت می‌باشد. حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می‌کنید، نیز متفاوت است.

در اکثر بانک‌ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید، رمز خرید اینترنتی ندارید. برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی یکی از کارهای زیر را انجام دهید :

  • اکثر بانک‌ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاه‌های ATM خود قرار داده‌اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید. کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را تعریف کنید.
  • به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید می‌خواهم رمز خرید اینترنتی دریافت کنم. اگر بانک‌تان بانک خوبی باشد حتماً راهنمایی می‌شوید.
۳- کد CVV2 :
  • کد CVV2 به صورت یک عدد ۳ رقمی (و به ندرت ۴ رقمی) مانند شماره‌ی ۱۶ رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت‌ها حک شده است. مثلاً روی کارت‌های بانک‌های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و… به صورت یک عدد ۳ رقمی حک شده است. یا در برخی کارت‌های بانک ملی ۴ رقمی است و عکس آن را در زیر مشاهده می‌نمایید.

  • در برخی کارت‌های بانک تجارت، کد CVV2 به صورت رقم ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بعد از ۱۶ رقم شماره کارت حک شده است.

۴- تاریخ انقضاء :

  • تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت‌های بانکی حک شده است. اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشید. از عدد ۱۲ به جای ماه و از ۹۹ به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید.

مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی :

  • سیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک‌های عامل به گونه‌ای طراحی شده است که هم ایمن، ساده و کم‌ترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد. مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
  • معمولاً بدترین حالتی که ممکن است به وقوع بپیوندد این است که پول از حساب شما کسر شود، ولی به حساب فروشنده واریز نشود. اما نگران نباشید. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‌های حد واسط بانک است.
  • نهایتاً خود بانک می‌باید مغایرت‌ها را رفع کند. منتظر بمانید و اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آن‌گاه با پشتیبانی سایت فروشنده و یا بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

من رمز دوم برای پرداخت اینترنتی ندارم چه کار کنم؟

  • هیچ مشکلی نیست! شما می‌توانید مبلغ سفارش خود را از طریق کارت به کارت به شماره کارت ۳۴۵۹ ۹۵۹۸ ۳۳۷۷ ۶۱۰۴ بانک ملت، به‌نام آقای ابوالفضل ایوبی واریز کنید، حتی اگر روش ارسال کالای شما از طریق پیک لاکوِرت است، می‌توانید مبلغ سفارش‌تان را نقداً به پیک تحویل دهید. فراموش نکنید که پس از واریز به کارت، لازم است شماره تراکنش را از طریق آی دی تلگرام Online_Suport2017@ یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۶۱۰۱۲۰۳۷ به ما اعلام کنید.
  • البته پیشنهاد ما این است که برای سهولت در خرید و راحتی بیش‌تر در اولین فرصت، نسبت به دریافت رمز دوم اینترنتی کارت خود اقدام نمایید.

اگر پس از پرداخت مبلغ سفارشم، درخواست ویرایش یا لغو سفارش را داشته باشم چه اتفاقی می اُفتد؟

  • به دلیل ثبت سیستمی سفارش، امکان لغو، ویرایش فاکتور یا جایگزینی محصول امکان‌پذیر نمی‌باشد. لذا در زمان سفارش یا کامل نمودن اطلاعات شخصی، دقت لازم را مبذول فرمایید.
  • فقط به درخواست ویرایش، آن هم مشخصات گیرنده برای ارسال سفارشات خود ترتیب اثر داده خواهد شد.
  • در صورتی که پس از ارسال سفارش، درخواست تغییر یا لغو آن را داشته باشید، ترتیب اثر داده نخواهد شد.